Hoe mijn gmail (google) account wijzigen in Youtube?

Graag zou ik in youtube mijn gmail adres willen wijzigen. (Inmiddels is het al wel gelukt om google+ te verwijderen van mijn 'oude' gmail account.)
Nu zou ik nog graag een ander (nieuw) gmailadres willen toevoegen aan mijn youtube account zodat ik mijn 'oude' gmailadres kan verwijderen, althans loskoppelen van youtube.

Helaas kom ik er niet uit.
Zou iemand mij de juiste stappen van dit proces uit kunnen leggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Rechtsboven zie je je accountnaam en daar een afbeelding naast.

Klik daarop en je krijgt een dropdown lijst met opties.

Helemaal rechtsonder staat er 'van account wisselen' en dan kun je tussen je accounts wisselen.

Als je account er niet bij staat kun je ze ook toevoegen wat helemaal onderaan staat van die lijst nadat je op 'van account wisselen' hebt geklikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Animature,
Dank voor het meedenken, echter van account wisselen is niet het probleem. Ik heb mijn 'oude' youtube account nog, hier kan ik dan ook uit kiezen.
Ik kan een beheerder toevoegen maar helaas daarmee ben ik nog steeds geen 'pagina beheerder' af, mijn 'oude' gmailadres blijft hij dus gebruiken en dat wil ik niet meer.. deze wil ik helemaal niet meer gekoppeld hebben aan Youtube maar mijn nieuwe gmailadres wil ik als hoofdgebruiker en dus eigenaar instellen.
Het is helaas alleen mogelijk om je YouTube account van je Google account los te koppelen (om daarna aan een nieuwe Google account te koppelen) als je een losse YouTube account hebt van 2008 of eerder (zo uit mijn hoofd, weet het niet zeker). Als je een nieuwere Google/YouTube account hebt is dat echter niet mogelijk.