ik krijg steeds vieze mailtjes, hoe kom ik hier vanaf?? (zie uitleg)

vaak krijg ik van die vieze mailtjes, met een op ander gek vreemd mail adres, over seks enzo, dit wil ik helemaal niet ontvangen.

ik krijg ze in mijn map ongewenst in hotmail, en gooi ook wel eens de mail afzender in de geblokkeerde afzender lijst, maar dan moet ik van tevoren wel altijd eerst op de mails klikken en daar heb ik een hekel aan, bang dat er een virus op zit, daarbij krijg ik dan later toch weer dezelfde mail met een ander adres, dus het schiet niks op.

kan ik hier permanent een eind aan maken zonder dat ik een ander email adres hoef aan te maken??

ik snap niet hoe die lui aan mijn email adres komen, ik snap er niks van, ik vind het erg vervelend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40.6K

Het beste antwoord

Als je zo'n (ongewenst) mailtje in je inbox krijgt. Dan kun je dit mailtje aanvinken ipv te openen. Daarna kun je bovenaan de pagina, de optie "markeren als ongewenst" aanklikken. Zo loop je dus geen kans om via die mailtjes virussen te ontvangen...

Toegevoegd na 2 uur:
Dit geld overigens ook voor mails in de ongewenste box.. je kunt ze aanvinken en je kunt dan kiezen voor de optie: "Opruimen" en dan "Blokkeren.." dan krijg je ze ook niet in je ongewenste box
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, daar doe je weinig aan. Ze hebben blijkbaar je mailadres en zullen blijven sturen.

Er zijn veel manieren waarop spammers aan je mailadres kunnen komen, je vult ergens je mailadres in, b.v. bij een 'wedstrijd' waar je 'iets kunt winnen', en dat komt dan op een distributielijst terecht. Of 1 van de tig andere manieren.

Je spamfilter gooit ze ook netjes in de ongewenste mail, dus dat werkt afdoende.
11 jaar geleden
Er is niets te doen tegen het ontvangen van spam. Het feit dat ze in je "ongewenste mail" terechtkomen, is al mooi. Maar echt zorgen dat je ze niet krijgt, is vrijwel niet te doen. Zeker mailproviders als Hotmail, Gmail, etc. zijn erg gevoelig voor spam. Dat komt omdat er veel adressen "geraden" worden op die domeinen. Er wordt gewoon een hoop mailtjes gestuurd naar een reeks verzonnen Hotmail-adressen. Er zullen er dan vast wel een paar echt bestaan. Dus ook als je je nooit ergens registreert, krijg je vroeg of laat te maken met spam. Als je een adres zou hebben met een eigen domein, dan is de kans op spam al kleiner.

Sommige mailproviders hebben de mogelijkheid om spam al te verwijderen voordat het in je mailbox komt. Dat heeft als nadeel dat je er zelf geen controle over hebt en dat er mogelijk normale mailtjes per ongeluk gewist worden.

Kortom, spam is iets waar je niet zomaar vanaf komt.
bamibal
11 jaar geleden
Is er geen uitschrijf functie onderaan de mail?

Anders word het lastig