ik kan geen verticale foto op deviantart plaatsen, wat nu?

hij gaat automatisch horizontaal liggen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Kun je wat meer informatie geven, zoals, waarmee is de foto gemaakt en hoe is de foto daarna bewerkt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de foto is met een canon gemaakt en bewerkt met microsoft office picture manager.

Het beste antwoord

De foto komt zeker direct van je camera ? Dan zit er in de file alleen een indicator dat de foto verticaal is, en blijkbaar negeert deviantart dat. Je zou de foto kunnen inladen in een viewer (zoals irfanview) en dan opnieuw als jpeg kunnen saven, dan zou die indicator weer moeten verdwijnen, en wordt de foto in de juiste stand gedraaid opgeslagen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel :)

Andere antwoorden (2)

Hmm, dat is vreemd. Heb je gekeken of de 'size' op original size staat ? Misschien dat je perongeluk iets aan de instellingen hebt veranderd. En anders misschien de foto iets verkleinen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heb je de foto gekanteld?
Het kan zijn dat het bewerkingsprogramma het ziet als exact dezelfde file en geen wijziging opslaat, ookal zie je in een preview programma wèl dat de foto gedraaid is. Je zou bijvoorbeeld kunnen proberen de nieuwe file met een andere naam en/of bestandsformaat op te slaan.