Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt Facebook aan de informatie: "... mensen praten hierover"? Zie uitleg.

Ik weet dat de vraag al eens eerder gesteld is, maar er was maar 1 vaag antwoord. Voor mij niet duidelijk genoeg.

Er staat bijvoorbeeld onder een FB-pagina titel: 120 mensen vinden dit leuk, 12 mensen praten hierover.

Dat "praten hierover", hoe moet ik dat zien? Is dat via de chat, of juist in privé berichten? Ik kan het niet achterhalen via de startpagina.
Hoe registreerd Facebook dit?

Toegevoegd na 27 minuten:
Maar kun je dan via je pagina ook achterhalen WIE erover praten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De in oktober 2011 geïntroduceerde metric 'Talking about this' (Mensen die hierover praten) geeft inzage in het bereik van een pagina binnen Facebook. Het geeft aan hoeveel gebruikers in de afgelopen zeven dagen interactie met een pagina hebben gehad. Zij hebben een bericht (verslag) over de pagina gemaakt. Dat gebeurt als iemand de pagina leuk vindt, iets op het prikbord van de pagina plaatst, een van de paginaberichten leuk vindt, erop reageert of een paginabericht deelt, een vraag beantwoordt die de pagina stelt, op events reageert, de pagina in een foto tagged, incheckt op de plaats of de plaats deelt. Zo krijgen niet-beheerders van de pagina iets beter inzicht in het engagement van een bepaald merk of een fanpage.
Het percentage ervan, de TAP, wordt bepaald door die optelsom te delen door het totaal aantal fans. Een TAP van 45% betekent dat een groep mensen van bijna de helft van het aantal fans over die pagina "praat". Die groep mensen bestaat niet alleen uit fans, maar het kunnen ook niet-fans zijn. Facebook hoopt hiermee dat merken zich niet alleen maar richten op het verzamelen van zoveel mogelijk fans, maar ook meer aandacht gaan besteden aan engagement.
De TAP geeft op een andere manier inzicht in de interactie van de pagina, en door de kortere periode van zeven dagen geeft het vooral korte termijn trends weer. In samenwerking met de langere termijn interactie (bijvoorbeeld middels de IPM) geeft dit een extra vergelijkingsmiddel voor Facebookpagina’s.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alles wat leden inkloppen op facebook wordt opgeslagen door de facebook servers in de databases, door slim te filteren kan facebook al deze informatie inzetten voor doeleinden die zij relevant vinden, Dat is dan ook het gevaar van facebook en de reden dat het bedrijf zoveel geld waard is, gegevens zijn geld waard. En facebook weet hoe dit in te zetten net zo als google bijvoorbeeld. Ieder stapje wat je doet wordt opgeslagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is dit niet bekend. Ik - denk - dat het gaat om hoe vaak de pagina bij naam word genoemd via openbare kanalen (status, reactie op status e.d.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die van jou wel dan?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding