Ik ben bezig een eigen site te bouwen, maar wil deze graag online beheren hoe moet dit?

de bedoeling is een foto contest site te maken. Alleen lijkt het me fijn om met een online programma de foto's op de site te kunnen zetten zodat ik niet bij iedere inzendingen in de html code hoef te gaan sleutelen etc en dan weer de hele boel te moeten uploaden.,
wie kan me helpen?
bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je zelf een Websites wilt beheren met online beheer (control panel), dan kan je het beste een CMS (content management) website (laten) installeren.

Hierdoor kan je eenvoudig een prof. uitziende website neerzetten en beheren met een control panel.

Klinkt heel erg moeilijk, maar eigenlijk betekent het een voorgemaakte site die je met een control panel zelf kunt aapassen. Je hiermee kan je thema’s downloaden die standaard al professioneel zijn. Deze kan je vrij eenvoudig bewerken.

Voorbeelden van deze systemen zijn:
- Joomla (bekendste)
- Php-nuke
- php fusion
- php evolution
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zelf wordpress aanbevelen, ttp://nl.wordpress.org/
Ik vond het wat makkelijker dan Joomla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik de gratis site come2me
Hier kan je heel makkelijk switchen van html naar gewoon programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan één van de hierboven genoemde CMS-systemen gebruiken. Maar het nadeel is dat ze veel gebruikt worden door de gebruikers, en dat hackers op zoek zijn naar veiligheidslekken om ze uit te buiten op grote schaal, met de gevolgen van dien.

Ook vind ik ze naar mijn mening TE uitgebreid dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. Een simpele site in Joomla gebouwd, met 10 pagina's en een contact-formulier is al lastig te bouwen omdat je veel opties tegenkomt die je weer niet gebruikt of zonder een hele uitleg pas snapt.

Daarom bouw ik mijn CMS-systemen lekker zelf. Ik heb zelf (x)HTML geleerd en gebruik mijn CSS kennis verder voor het design, waarna ik het met PHP dynamisch maak, zoals URL als /contact wat bij mijn contactformulier uit komt en /page/routebeschrijving wat op een routebeschrijvingspagina uit komt die je in een beheerpaneel zelf kan bepalen.
Om alles op te slaan gebruik ik een MySQL database.

Nadeel is dat je 2 a 3 maanden bezig bent om alles goed te leren, als je nog niks snapt van het bouwen van websites, maar je hebt je CMS-systeem dan zelf onder controle en kan hem zelf zo uitgebreid maken en naar jouw wens aanpassen....

Toegevoegd na 45 seconden:
of zonder een hele uitleg pas snapt.

>>

of na een hele uitleg pas snapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou Wordpress aanbevelen. Dit omdat Wordpress 'out of the box' al makkelijk een foto-contest website zou kunnen zijn. Je maakt een bericht aan op de site met daarin de foto-vraag of een voorbeeldfoto, en je zorgt dat je een plugin voor contactformulier hebt geïnstalleerd.

In dat contactformulier kunnen deelnemers dan hun foto bijvoegen, die jij vervolgens onder 'deelnemers' zet.

Wordpress is naar mijn mening makkelijker voor dit doel dan bijvoorbeeld Joomla, wat hierboven ook geadviseerd wordt. Dit omdat je bij Joomla veel dingen weg zal moeten halen, en Wordpress meteen al bruikbaar is voor je doel.