• Klik in de normale weergave op de video in de dia.
• Klik onder Hulpmiddelen voorvideo op het tabblad Afspelen.
• Klik naast Startop de pijl-omlaag en selecteer Automatisch.
• Wanneer u uw presentatie geeft in de weergave Diavoorstelling of weergave voor presentator, wordt de video automatisch afspelen wanneer u bij de dia aankomt.
Vanaf PowerPoint 2016 is er nog een optie voor het afspelen van video beschikbaar: Afspelen in klikreeks. Als u met deze optieset ergens op de dia klikt om naar de volgende stap te gaan (of wanneer u op de spatiebalk, pijl-rechts of andere toets drukt die naar de volgende stap gaat), wordt de video afgespeeld.
Dit is een verbetering ten opzichte van PowerPoint 2013 en eerdere versies, waarbij u met de optie Klik op de video letterlijk op de video moet klikken om deze te laten afspelen, omdat andere acties (zoals het drukken op de spatiebalk of de pijl-rechts) niet leiden tot het afspelen van de video.
U kunt de video ook automatisch laten starten zodra deze op het scherm verschijnt, of deze laten afspelen wanneer erop wordt geklikt:
1. Selecteer het videoframe.
2. Klik op het lint op Afspelen van video's tabblad open de Start lijst en kies de Automatisch.
SimonV