Hoe lees ik data van een stroomsterkte module uit?

ik heb een module die de stroomsterkte in ampere uit kan lezen (een TA12-100). nu wil ik deze module uitlezen met behulp van een raspberry pi, zodat ik kan berekenen hoeveel stroom een apparaat verbruikt. Maar hoe programmeer ik dit (in python)?

2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Die TA12-100 is een analoog apparaatje, sluit het signaal pin op P16 van de Raspberry PI, en de andere op GND(ground) En gebruik de onderstaande code. Let wel, je moet het zelf nog factoriseren, dus moet je een gekalibreerd apparaat waarvan je weet hoeveel A deze exact verbruikt en die moet je verrekenen(een beetje spelen waar *20 staat) in de code hieronder:

adc = ADC()
adc_c = adc.channel(pin='P16', attn=ADC.ATTN_11DB)

def readACCurrentValue():
peakVoltage = float(0)
voltageVirtualValue = float(0)
ACCurrtntValue = float(0)
for i in range(5):
peakVoltage += adc_c.voltage()
peakVoltage = peakVoltage / 5
voltageVirtualValue = peakVoltage * 0.707
voltageVirtualValue = (voltageVirtualValue / 1024 * 3.3 ) / 2
ACCurrtntValue = voltageVirtualValue * 20
return ACCurrtntValue
pass

print(readACCurrentValue())