Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is training en testing regression?

In machine learning op school kom ik vaak training en testing data tegen waar een datset gesplitst wordt en een par variabelen worden tegen een paar anderen in een regressie berekend , alleen snap ik niet welke data als training data worden gebruikt en welke als testing. Zou iemand een voorbeeld kunnen geven ?

Alvast bedankt
Ook heb ik niet begrepen wat training the model betekend, dat het model leert enzo

2 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een keer een model gemaakt die voorspelde of je diabetes had. Ik had bijvoorbeeld 10.000 rijen data. De kolommen waren: veel dorst en overgewicht. Een andere kolom was: diabetes waarbij de waarde yes of no was.

Van die 10.000 heb ik 9.000 rijen gebruikt als traindata. Het model gaat proberen verbanden te herkennen in de symptomen ten opzichte van wel of niet diabetes. Dit noemen we leren, of hoe jij het noemt: training a model. Als hij klaar is met leren, kan je de overgebleven 1.000 rijen, de testdata, gebruiken om te controleren of hij goed heeft getraind. Hij gaat dan voor elke rij voorspellen of die persoon diabetes heeft of niet en controleert zijn voorspelling met het daadwerkelijke antwoord. Het is de bedoeling dat je qua testdata nieuwe rijen gebruikt die het model nog niet eerder, bij het trainen, heeft gezien.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding