Welke tekst/code moet ik toevoegen om dit script een geluidsnotificatie te geven?

Ik heb een script gemaakt dat ik een notificatie ontvang wanneer de batterij mijn Windows 10 laptop FULL is.
Ik krijg de melding maar maar er is geen geluid die te horen is wanneer de scrip is gestart.

hier is de script code:

set oLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator")
set oServices = oLocator.ConnectServer(".","rootwmi")
set oResults = oServices.ExecQuery("select * from batteryfullchargedcapacity")
for each oResult in oResults
iFull = oResult.FullChargedCapacity
next

while (1)
set oResults = oServices.ExecQuery("select * from batterystatus")
for each oResult in oResults
iRemaining = oResult.RemainingCapacity
bCharging = oResult.Charging
next
iPercent = ((iRemaining / iFull) * 100) mod 100
if bCharging and (iPercent > 95) Then msgbox "Battery is at " & iPercent & "%",vbInformation, "Battery monitor"
wscript.sleep 30000 ' 5 minutes
wend

kan iemand mij helpen over welke tekst/code moet ik toevoegen om deze script een geluid notificatie te geven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
strSoundFile = “C:\bestand dat afgespeeld moety worden.wav”
Set objShell = CreateObject(“Wscript.Shell”)
strCommand = “sndrec32 /play /close ” & chr(34) & strSoundFile & chr(34)
objShell.Run strCommand, 0, True
Griffin
3 jaar geleden
"Ik heb een script gemaakt dat ik een notificatie ontvang..."
Gemaakt, gemaakt... gejat is het meer, van Github:
https://gist.github.com/xsnpdngv/0829df7a0d35f80c7cfeb9df81eb58f2
Griffin
3 jaar geleden
Zet dit ergens in je 'if then' statement (je weet vast waar gezien je dit script zelf "geschreven" hebt) En zet een mp3 met het gewenste geluid en plaats deze als Alarm.mp3 in je Temp folder.
===========================================================
Dim oPlayer
Set oPlayer = CreateObject("WMPlayer.OCX")
oPlayer.URL = "C:\Temp\Alarm.mp3"
oPlayer.controls.play
While oPlayer.playState <> 1 ' 1 = Stopped
WScript.Sleep 100
Wend
oPlayer.close
Griffin
3 jaar geleden
@Turf "strCommand = “sndrec32 ..."
sndrec32 is een WindowsXP executable, werkt niet voor Windows 7,8,10
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Griffin Je reactie van "Zet dit ergens in je 'if then' statement "
heb ik ook via de internet kunnen vinden
over kopiëren/plakken gesproken, hier is de website waar je je antwoord hebt gejat:
https://stackoverflow.com/questions/22367004/vbs-play-sound-with-no-dialogue
Griffin
3 jaar geleden
@Nuur "over kopiëren/plakken gesproken, hier is de website waar je je antwoord hebt gejat"
Beetje kinderachtig respons, het gaat erom dat je zegt dat je iets zelf gemaakt hebt, terwijl je iemands idee gekopieerd hebt, ik beweer nergens in de reactie dat ik het zelf bedacht heb. Kortom, wees eerlijk.

Antwoorden (1)

Hopelijk werkt het toevoegen van SystemSounds.Beep.Play().
Dan krijg je dit:
If bCharging and (iPercent > 95) Then
SystemSounds.Beep.Play()
msgbox "Battery is at " & iPercent & "%",vbInformation, "Battery monitor"
End If
SimonV