De nul achter de komma negeren bij afronden in Python, welke code is dat?

Ik moet voor een python opdracht de bedragen afronden op twee decimaalen, maar als de laatste decimaal een 0 is moet deze in de uitvoer echter niet zien.
Wat is de passende afrond code die ik moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Rond het resultaat eerst af op twee decimalen. Verwijder het laatste karakter 0 als dat een 0 is. Dus zoiets:

answer = str(round(answer, 2))
if answer[-1] == '0' : answer = answer[:-1]
SimonV