In welke programmeertaal wordt de software van een bloedglucosemeter en insulinepomp geschreven?

Voor een onderzoek ben ik op zoek naar de programmeertaal waarin de software van een bloedglucosemeter wordt geschreven. Ook ben ik op zoek naar de programmeertaal waarin de insulinepomp wordt geprogrammeerd.

2.4K

Antwoorden (1)

Kennelijk heb je geen idee van programmeren en talen.
Het kan zowat in alle talen worden geschreven. Machinetaal, Assembler, Algol, Fortran, Pascal, Basic, C, Java.
4 jaar geleden
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Wat een erg rare opmerking. Ik denk dat jij niet goed kan lezen. "Kennelijk heb je geen idee van programmeren en talen". Dat is wel echt het meest grappige wat ik heb gehoord, aangezien ik professioneel programmeur ben. Mijn vraag is in WELKE programmeertaal zij die dingen programmeren. En zo te horen, weet jij dit niet, dus snap ik ook niet waarom je reageert?
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Ik denk dat elke boer weet dat dit in elke taal kan. Maar dat vroeg ik ook niet. Ik wil de specifieke taal weten. En niet een simpele opsomming van wat taaltjes die al best oud zijn..
LeonardN
4 jaar geleden
@VraagAntwoord66 Dat kan toch een hele range aan programmeertalen zijn. Het is dus toch niet te zeggen: Alle software van X-apparaat wordt in Y-taal geschreven. Eerlijk gezegd dacht ik ook dat je geen enkele notie had van programmeertalen als je de vraag zo stelt. Een beantwoordbare vraag is:
In welke programeertaal is de Philips X245 glucosemeter (ik verzin wat) geschreven? Maar een algemeen antwoord op alle meters en pompen lijkt me niet te geven. In welke auto rijdt iemand die vaak te hard rijdt?
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Dat klopt dat had ik kunnen vragen. Maar als ik dan merk a zeg en jij weet van bijvoorbeeld merk b wel de programmeertaal dan hoef ik niet specifiek a te weten dan vind ik b ook goed. Dan kan ik in mijn onderzoek zeggen dat merk b daarin programmeert.
Reddie
4 jaar geleden
@VraagAntwoord66, je hebt kennelijk geen idee van programmeren en talen.
Talen verouderen niet. Er komen aanvullingen op. Net als bij het Nederlands.
LeonardN
4 jaar geleden
@Reddie Hij zegt niet dat ze verouderd zijn, maar oud. Vandaag de dag zou bijna niemand meer Basic als taal noemen of Fortran, ze zijn zou ik zeggen obsolete.
Ik zou ook niet weten welke aanvulling er onlangs geweest zijn op de talen die je noemt (behalve Java). Maar wellicht kun je dat delen zodat iedereen jouw kennis van talen tot zich kan nemen, in plaats van enkel zeggen dat niemand wat weet. Vandaag de dag noem je talen als Python, JavaScript, Java, C++, Swift. Wat ik niet snap is waarom je probeert vol te houden dat iemand ergens geen verstand van heeft. De vrager drukt zich hoogstens ongelukkig uit, net als jij weleens doet of ik.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Dankjewel Leonard!
Ik heb wat fabrikanten gemaild met deze vraag. Zij programmeren allen in een versie van C. Als ik de specifieke programmeertaal wilde weten (C# of C++ bv) dan moest ik het laten weten. Echter was het voor mijn onderzoek genoeg om te weten dat het een versie van C was.