Welke programmeertaal past het best bij mijn idee?

Ik wil een website bouwen waarop je via youtube video's of soundcloud muziek direct zonder iets te downloaden een mixtape van verschillende nummers kan maken (youtube video's moeten dus geconventeerd worden naar iets van mp3 o.i.d.). Hiervoor heb ik uiteraard html en css nodig voor het front-end programmeren, maar welke taal/talen kan ik het best gebruiken voor het back-end programmeren? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Met php of python kan je dit wel voor elkaar krijgen. Er zijn sowieso al wel wat kant & klare libraries te vinden om bepaalde stappen makkelijker te maken.
Voor persoonlijk gebruik is de kans klein dat je er problemen mee gaat krijgen, maar zodra je dit openbaar gaat aanbieden ben je sowieso illegaal bezig. Dus dan zou ik voorzichtig zijn met je persoonlijke gegevens aan de webhosting te koppelen.