Kan iemand mij het <div> element uitleggen?

Ik heb het opgezocht, maar ik snapte het niet heel goed.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In jip-en-jannekke taal graag, ik programmeer pas een maandje of 3
Antoni
5 jaar geleden
Er bestaan verschillende programmeertalen. Over welke programmeertaal gaat jouw vraag?
TurfGraver
5 jaar geleden
In html?
Om sectie (gedeelte) aan te geven.

Het beste antwoord

De tag <div> definieert een divisie of een sectie in een HTML-document.

'div' is afkomstig van het Engelse woord 'division' wat verdeling of scheiding betekent.
Je gebruikt het om bij elkaar horende blokken te onderscheiden.

Het <div> -element wordt vaak gebruikt als een container voor andere HTML-elementen om ze met CSS te stijlen of om bepaalde taken met JavaScript uit te voeren
Het element <div> wordt heel vaak samen met CSS gebruikt om een ​​webpagina op te maken.

Zie het een beetje als de haakjes in een wiskundige formule. De haakjes zelf betekenen niet zo veel, maar je kunt ze wel gebruiken om groepjes getallen bij elkaar te groeperen.

Zo groepeer je b.v. ook een blok tekst bij elkaar. Dat blok kan je dan met CSS weer aanwijzen. Zo kun je dus met CSS die <div> een rode kleur geven, waardoor alle tekst binnen <div. en </div> dus ook rood wordt.
.
Kijk b.v. eens bij w3schools voor dit soort vragen. Veel meer in (helaas: Engelse) Jip-en-Janneke-taal kun je het niet krijgen.
https://www.w3schools.com/tags/tag_div.asp
Toegevoegd op 02 augustus 2018 10:54: bron, tekst
SimonV
5 jaar geleden
+ Veel duidelijker kun je het volgens mij niet uitleggen. Nog wat info in deze bron:
https://en.wikipedia.org/wiki/Span_and_div