Hoe maak je een sterren beoordeling met html en css?

Ik ben een website aan het maken en ik wil graag dat mensen een beoordeling kunnen geven. Een 5 sterren beoordeling systeem leek me een goed idee. Ik heb op het internet rond gezocht, maar ik kon niet vinden hoe je een systeem kunt maken waarbij de gebruiker een beoordeling geeft en dat die beoordeling zichtbaar wordt. Dat de gebruiker ziet hoeveel mensen er 5 sterren hebben beoordeeld (en hoeveel 4 sterren enz.). Heeft iemand misschien een idee hoe je dat maakt met html en css? Alvast bedankt!
Voor de duidelijkheid: De gebruiker moet zijn beoordeling kunnen zien!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.4K
LeonardN
6 jaar geleden
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.htmldrive.net/items/show/402/CSS-Star-Rating-System
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze link kan ook nog helpen
https://www.w3schools.com/howto/howto_css_star_rating.asp

Antwoorden (1)

Het maken van een star rating system kan niet alleen met html en css, als je ook wil dat je het kan opslaan en dat andere mensen het kunnen zien. Voor het opslaan moet je het ergens kunnen bewaren. Meestal gebeurt dit in een database.

De eerste bron is alleen een weergave; hier word verder niks opgeslagen.

De tweede bron is een systeem die met php werkt en met een database communiceert voor het opslaan van de beoordelingen. Hierbij worden de beoordelingen centraal opgeslagen en zijn de beoordelingen zichtbaar voor elke gebruiker. Ook kan de gebruiker hierbij zijn eigen beoordeling zien

De derde optie is alleen html, css en javascript. Hierbij hoef je geen gebruik te maken van een database want hij slaat je beoordeling op in een cookie. De cookie staat op de computer van de gebruiker en kan wel na tijd verlopen. Omdat het opgeslagen word op de computer van de gebruiker zal de gebruiker alleen zijn eigen rating kunnen zien
Jaspro101