hoe kan ik een map op Program files(x86) (op schijf C) verbinden met een map op een andere schijf?

Ik heb een redelijk grote map (36 GB) in m'n program files(x86)-map(schijf C) staan en die map wil ik linken met een map op een andere schijf (schijf G).
Kort gezegd: ik wil die 36GB dus in die 2e map hebben terwijl het lijkt of die data in de eerste staat(waardoor ik ook gelijk 36 GB aan opslagruimte erbij krijg) en ik dus niet het verhaal krijg dat het programma zijn eigen data niet kan vinden.

een beetje vaag, ik weet het, maar ik vind het ook lastig dit uit te leggen.

bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan je niet beter even dat programma weghalen en weer opnieuw installeren maar dan op G. Gaat een hoop gedonder schelen.
redhouse
6 jaar geleden
Tomaat, krijg je die keuze bij alle program's
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is best wel vaag wat je bedoeld, maar als ik het goed snap dan heeft MrTomaat gelijk. Misschien helpt opnieuw installeren wel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verplaats anders een andere (grote) map zoals je downloads of documentatie. Die zijn onafhandelijk van hun plaats.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je wilt installeren op een andere schijf dan de standaard schijf, moet je kiezen voor niet standaard installatie. Dat moet je speciaal aanvinken en dan de map kiezen. Hoe dat in het Nederlands precies heet weet ik niet. Ik heb een engelstalige versie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ rik12451 1.Eerste keuze : (WasMaes) - Data en media mappen- zoals Downloads.documenten,videos, muziek en afbeeldingen verplaatsen. 2. Niet alle programmas laten zich op een andere schijf installeren - Geen keuze.
Sommigen zijn hard gecodeerd. Dus dan kun je symlinks gebruiken Hier meer info
https://www.howtogeek.com/howto/16226/complete-guide-to-symbolic-links-symlinks-on-windows-or-linux/ http://schinagl.priv.at/nt/hardlinkshellext/hardlinkshellext.html https://sourceforge.net/projects/symlink-creator/ Zelf gebruik ik LSE (van Schinagle) met succes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ TheoDeed, Het is niet een automatisch gegeven dat je de keuze krijgt. Dat hangt helemaal van de programmeur af,
Sommige programmas geven je die keuze niet,
dus is er niets aan te vinken. Wat betreft installatie taal,
Heb je geprobeerd om een NL talenpakket te installeren voor jouw versie van Windows? Bij het installeren krijg dan de keuze welke taal je wilt gebruiken tijdens de installatie. Dat pakket geeft je ook andere gebruikers schermen in NL

Antwoorden (1)

Je zou het programma kunnen herinstalleren op die andere schijf. Een programma wordt namelijk diep in het systeem geïnformeerd waar de benodigde bestanden gevonden kunnen worden. Dit kun je niet zomaar aanpassen door deze te verplaatsen.