Hoe moet ik kijken met Java of ik kan inloggen op een sharepoint gebruiker?

Mijn school heeft een cloud op sharepoint.com en ik wil voor mijn school een app maken voor allerlei handige dingen. Maar dan moet iedereen eerst ingelogt worden, maar hoe moet ik dan met de programmeertaal Java kijken of je het goede email en wachtwoord ingevoerd hebt om in te loggen op sharepoint?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dit doe je met een zgn. OAuth 2 flow. Je app hoort het wachtwoord van de gebruiker niet te kunnen zien. In plaats daarvan redirect de app je naar een sharepoint site, die de gebruiker een token (een lange reeks niet te raden karakters) geeft, die je gebruiker weer naar de app stuurt. De app controleert dit token weer bij sharepoint, en zo kun je iemand inloggen zonder z'n wachtwoord te kennen.

Best wel ingewikkeld hoor!