Met welke programma kan je het beste een app programmeren?

Ik zoek een programma waarmee je een app kan maken. Mijn eisen zijn dat ik de app zelf kan programmeren door middel van de coding.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor welk platform?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Android en IOS. Maar het is geen probleem om eerste Android te doen en daarna IOS. Of andersom
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
welke programmeertaal? java of swift ofzo?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wil je cross-platform leren programmeren, of wil je voor iOS of Android gaan en het daarna laten converteren? Want cross-platform kan een nachtmerrie zijn en uiteindelijk veel moeilijker te realiseren, ik ben overgestapt op X-code en heb gekozen voor het iOS kamp. In de URL staat een top 10 lijstje cross-platform ontwikkel tools.
http://thinkapps.com/blog/development/develop-for-ios-v-android-cross-platform-tools/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Woutberger: Geen flauw idee, wat is de beste programmeertaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is de beste auto, is net zo'n vraag. Het ligt er aan wat je voor plannen hebt. Alleen maar app's voor mobiel gebruik maken? Neus eens rond bij Google en bij Apple, zou ik zeggen. Beide hebben zeer bruikbare hulpmiddelen voor simpele app's. Doe ze allebei. Wil je een simpele taal, dan is python een goed voorbeeld. Er zijn er meer. Wil je verder gaan voor het moeilijke werk, dan is het slim om eerst eens een kijkje te nemen bij Visual Studio. Wil je het beste van het beste, dan zijn er C++ hulpmiddelen (compilers), en ook Java (niet Java-script maar de programmeertaal Java). Dit is zo maar lukraak een greep uit de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Visual Studio? Om een app voor Android of iOS te maken? Ik zie niet zo goed hoe. Maar ik ben dan ook geen programmeur. @gamebeer:
Ik zou voor Android hier even kijken:
https://developer.android.com/studio/index.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Woutberger: Geen flauw idee, wat is de beste programmeertaal."
In iedergeval niet die hij noemt....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Doe ze allebei. Wil je een simpele taal, dan is python een goed voorbeeld" Python is scripting, niet echt iets wat je kunt compilen tot een app daarna. "Java (niet Java-script maar de programmeertaal Java)" Probleem met Java is dat de meldingen zo duister zijn dan niemand dat iets zinnigs over kunt zeggen, dus ben je helemaal overgeleverd aan de genieën bij stackoverflow.com als je ergens komt vast te zitten, en twee dingen zijn zeker in het leven, dat is de dood, en compile problemen met Java. En in deze taal cross compile je ironisch genoeg niet zomaar naar x-code(dus van Android naar iOS)... hoewel het dus wel altijd de intentie was bij de afdeling koffieboon....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben geen onderwijzer die alles tig keer herhaalt. Ik heb 1x geadviseerd de spullen van Google en van Apple te gebruiken.
Lijkt mij genoeg. Ik denk dat het goed is dat mensen ZELF dingen ontdekken en daarom heb ik niets voorgekauwd, uitgespuugd en herkauwd.
Ik ben ingehaakt op het 2e deel van de vraag en heb een traject gegeven betreffende het vinden van de goede programmeertaal.
En juist niet het beste van het beste -volgens mijn voorkeuren- genoemd,
maar juist ruimte gegeven zelf te ontdekken wat er te ontdekken valt. (Prut en ellende hoort daar echt bij.) In de begintijd was assembler DE programmeertaal. Al snel kwamen er "toverdozen" bij die hele lappen assembler
verstopten in slechts 1 commando.
Echte programmeurs vonden dat eigenlijk geen programmeertalen. Inmiddels is de betekenis van het woord programmeertaal zeer sterk verruimd. Ik heb zelfs al een
paar keer HTML als programmeertaal genoemd gezien. Mag script en HTML niet en die toverdozen wel?
Overigens is met HTML5-CSS3 plus javascript nou juist wel app's te maken
voor alle soorten mobiel-taaltjes.
Voor zover de taal HTML pagina's van het internet lust en toont.
En dus voor zowel Android als iOS,
maar de verschillen zijn zo groot tussen die twee, dat het niet in één-en-hetzelfde stuk codering te doen is.
Daarenboven is het veel makkelijker om de spullen van Goog-Appel te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt van alle jullie advies. Ik ga ze allemaal rustig doorlezen. Zelf heb ik al een beetje rondgekeken op het internet. En ik ben op Android Studio gekomen. Ik weet niet welke taal daarvoor nodig is. Maar met wat tutorial's kom ik er wel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Dennetak: "En juist niet het beste van het beste -volgens mijn voorkeuren- genoemd,
maar juist ruimte gegeven zelf te ontdekken wat er te ontdekken valt. (Prut en ellende hoort daar echt bij.)" Da's ook een manier om een leuke draai aan de algehele incompetentie(no-offense) die je hier tentoonspreidt te geven, want waarom zou je niet je beste ervaringen neerpennen voor iemand die hier juist om vraagt? Wat hij vraagt is het beste programma om een app te programmeren. En dan kom je met dat Assembler DE programmeertaal was, nee dat was niet zo. Assembler was iets voor de hoogbegaafden en de meesten snapten daar sowieso geen r**t van, logisch ook want het is op gewoon hex typen na de laagste taal die we kennen en daarbij was Assembly uiterst gevoelig voor fouten, het was niet DE taal, nee het was niet eens een taal, meer een grote set instructies. FORTRAN is DE programmeer taal uitgevonden en ontwikkeld door IBM, en hoewel deze taal in de jaren 50 is ontwikkeld wordt deze nog steeds gebruikt in "high performance" computing/benchmarking. "En dus voor zowel Android als iOS,
maar de verschillen zijn zo groot tussen die twee, dat het niet in één-en-hetzelfde stuk codering te doen is." Jawel, middels cross-compiling kan dat dus, je schrijft je app in één taal en compiled deze naar twee verschillende platformen, hier staat een hele lijst: http://thinkapps.com/blog/development/develop-for-ios-v-android-cross-platform-tools/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Dennetak: "Ik denk dat het goed is dat mensen ZELF dingen ontdekken en daarom heb ik niets voorgekauwd, uitgespuugd en herkauwd. " Maar hij vraagt toch niet hoe je een app in elkaar zet? Hij vraagt naar de software. Dus OP zoekt naar een instrument om muziek te leren maken, en jij zegt Gibson, maar Fender is ook goed....Weet je wat ik kauw het niet voor, ontdek het zelf maar, ben geen muziekleraar die alles tig keer herhaalt... Ik chargeer het misschien nu een beetje, maar zo komt jouw advies van de OP naar mij over.. Je neemt de moeite voor een heel verhaal, maar feitelijk zeg je niks...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat zijn we weer goed in het elkaar aanvallen. Gezellig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ronnie: Is niet mijn intentie, maar als info foutief is moet ik dat herstellen. Als je iets claimed kom dan beslagen ten ijs en niet met halfzachte beweringen zoals dat assembler verhaal
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"En dan kom je met dat Assembler DE programmeertaal was, nee dat was niet zo."
Welles! Het was de eerste "taal" na de nullen, enen en stekkertjes. Alle andere talen zijn pas later gekomen. In het begin waren die talen direkt uit assembler voortgekomen. Voor talen zoals fortran en cobol was er documentatie welke assemblerregels uitgevoerd werden per commando. Assembler was één op één met de regels in nullen en enen, met als grote voordeel dat je van assembler niet horendol werd als je een fout moest vinden.
Als je weet hoe de computer intern werkt, is assembler juist makkelijk. Het deed mij nog het meeste denken aan dammen: gewoon een beetje schuiven van het ene register naar het andere. Maar het is wel vreselijk tijdrovend om te maken. En aan de andere kant flitsend snel in uitvoering, en dat is het nog steeds.

Ja, zo oud ben ik. Ringetjesgeheugen zal je ook wel niets zeggen. We hadden het, met alle gevloek van dien als er een ringetje niet goed meer was.
Ik geef graag toe dat ik niet wist dat cross-compiling tussen Android als iOS nu mogelijk is. Toen ik er jaren geleden er naar keek, was er nog niets van dat alles.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Assembly talen (niet assembler, hoewel iedereen dat onjuist zegt) waren de eerste tools waar programmeurs wat mee konden doen.
FORTRAN kwam pas in de late jaren '50. Voor die zaten programmeurs niet stil.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_programming_languages#First_programming_languages De hele discussie wat je nu wel of geen programmeertaal noemt is niet relevant (of dat nu is aan de lowlevel kant (assembly of voor mijn part machinecode) of aan de uiterste bovenkant (html). Niet voor de vrager iig. De vrager wil wat creëren. Tegenwoordig bestaan naast de low-level talen daar ook allerlei toverdozen voor. Waarom zou een beginner niet van deze mogelijkheden gebruik maken? Xcode en Swift voor iOS
Android Studio voor Android
(Of de genoemde crossplatformmethodes). Als de vrager een van die dingen onder de knie heeft is een volgende stap makkelijker te maken (bijvoorbeeld naar C++) als de gebruikte tools tekort schieten voor het daaropvolgende project. Rest enkel nog mijn vraag aan Dennetak:
Hoe maak je nu in Visual Studio iets voor iOS of Android? Ben ik nu zo onjuist in mijn gedachte dat dat enkel handig is als je wat maakt voor Windows? Kan de vrager dat van zijn lijstje strepen? Net als -Assembly language (Assembler)
-FORTRAN
-COBOL
-C++ (Voor nu even althans. Lijkt me niet de lekkerste om mee te starten.)

Antwoorden (2)

Android Studio. Gratis, en daar zit alles in. Laat 'm wel even alle updates downloaden, dat kan even duren de eerste keer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor Apple zou ik Xcode gebruiken !