Hoe heet een systeem waarbij iemand een aanvraag instuurt en een medewerker die taak op zich kan nemen?

Dus een systeem waarbij je op je website een formulier invult. En die dan op een soort verzameldashboard komt. Dan kan een van mijn werknemers die job 'op zich nemen' door hem aan te vinken of zo. En ze kunnen ook dan het afvinken. Weet iemand hoe zo'n systeem heet? En wat zijn de beste programma's daarvoor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat doen we hier in huis met een whiteboard :lol:
Antoni
7 jaar geleden
Het softwarebedrijf Exact uit Delft heeft voor zijn klanten en medewerkers zo'n systeem. Dat weet ik omdat ik eens bij dat bedrijf heb gewerkt en ik het systeem toen zelf gebruikte. Misschien kan je daar eens informeren hoe zo'n systeem heet.

Het beste antwoord

In het Engels is het een Issue Tracking System of een Support Ticket System. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_help_desk_issue_tracking_software voor een overzicht (dit overzicht is gericht op helpdesk of supportdesk toepassingen, andere Issue Tracking Systems zijn meer gericht op het aanmelden en oplossen van bugs in software).
gvrox
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, Bedankt in ieder geval. Maar als ik het heel simpel wil houden en eigenlijk bijna niks meer dan wat ik hierboven beschreven heb. Wat zou ik dan moeten nemen? Want ik heb eens naar WHMCS gekeken en die is veel te advanced.

Andere antwoorden (1)

Meestal noem je dat een midoffice of een casemanagesysteem (CMS). Wat daarvoor het beste is, hangt van de branche af waarin je het geruit.