Kun je in je CSS stylesheet aangeven welke html code ergens moet staan?

Ik ben bezig met het bouwen van een website met html en een apart CSS stylesheet. Is er een manier om in in het stylesheet aan te vegen welke html code in een bepaalde div komt. Ik wil dit graag kunnen zodat als ik bijvoorbeeld mijn website banner wil verdanderen dit niet in elk html bestand hoef te doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt wel een background-image binnen css toewijzen aan bepaalde onderdelen op je pagina's. Indien geen PHP (zie 1e antwoord) kan javascript evt. ook images plaatsen op de pagina's.

Antwoorden (1)

Nee in CSS kun je niet de hiërarchische indeling van je HTML wijzigen.

Een andere optie zou zijn om je banner in een php bestand te plaatsen en deze te importeren op de pagina's waar je deze op wilt plaatsen. Dit doe je met de volgende code: