Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een makkelijke manier om schaduw te maken op deze manier? (PhotoShop)

ik wil graag in Photoshop schaduw maken achter mijn letters zoals foto 1)maar kan niet vinden hoe.
het lukt mij alleen om zo schaduw te maken (foto 2)

hoe heet dit maken van schaduw? hoe kan ik het doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Typ je tekst in het zwart. Selecteer de tekstlaag en vervolgens de 'move tool' (pijltje met kruisje). Hou de Alt-toets (of Option-toets voor Mac) ingedrukt en druk achtereenvolgens op de pijltjes-toetsen 'naar links' en 'naar boven' en je ziet het wonder gebeuren. Doe verder tot je schaduw zo dik is als je wenst.
Typ de tekst opnieuw, maar deze keer in het wit, en schuif hem tot op de juiste plaats over de zwarte schaduw.

In de bron wordt een ander effect gemaakt, meer ingewikkeld, maar het gebeurt op dezelfde basis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heeft mij erg geholpen, maar als je de tekst zou willen veranderen zou je het hele proces opnieuw moeten doen, heb je daar ook een oplossing voor?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan er een Action van maken (Window -> Action). In het Action-venster kan je onderaan klikken op het icoon 'Create new action'. Je krijgt dan een dialoogvenster waarin een knop 'Record' staat. Hiermee kan je opnemen wat je doet en die actie later herhalen op een andere tekst.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding