Hoe breng ik mijn laptop terug naar de fabrieksinstellingen? (Windows 10)

Ik wil mijn laptop terug brengen naar de fabrieksinstellingen, echter kan ik het start menu niet meer openen, ook veel functies werken niet meer, ik krijg dan een foutmelding dat bestanden niet gevonden zijn. Als ik uit eindelijk via uitvoeren (Windowsknop + R) bij het configuratie scherm kom, kan ik het knop voor een fabrieksherstel niet meer vinden, deze is weg.

Weet iemand een nadere manier om mijn laptop terug te brengen naar de fabrieksinstellingen? of een hardreset te geven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
capthavoc
8 jaar geleden
Die oude fabrieks herstel knop is waarschijnlijk nog van je oude versie windows
Windows 10 werkt nu met een recovery backup via het Bios

probeer dat eens, open bios tijdens het opstarten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc
Windows 10 werkt nu met een recovery backup via het Bios. Neen. Vertel het BIOS van mijn 10 jaar oude mobo (waar ik W10 op draai) maar eens over Windows 10 installaties. Gaat je niet lukken. Je verwart sowieso denk ik UEFI en BIOS en dan nog is reinstallatie mbv UEFI een optie geen vereiste. http://www.tenforums.com/tutorials/1950-windows-10-clean-install.html Je moet wel iets doen in het BIOS, dat is de PC op laten starten via een ander medium.

Antwoorden (2)

via configuratiescherm > systeem en beveiliging > back-up van bestanden maken of terugzetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Download via MS de Win10 download tool en volg de stappen om een opstart medium te maken. Daarna PC opstarten en even in je BIOS het opstartmedium veranderen naar DVD of USB (afhankelijk van de eerdere keuze).

Windows 10 is gekoppeld aan je account dus je krijgt geen problemen met 25cijferige code.