Hoe kan je een logo in een foto zetten zonder dat je er een rand omheen ziet? Het logo moet doorschijnen.

https://www.facebook.com/okeanosfovicie/photos_stream een voorbeeld is het logo van okeanos amsterdam

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (3)

Wat jij bedoeld is een watermerk. In Photoshop of (gratis) the Gimp kan je dit vrij gemakkelijk doen. Je maakt in een dergelijk programma een nieuw bestand aan met de tekst die je hebben wilt. Het nieuwe bestand maak je aan met een transparante achtergrond. Als je hem opslaat als png, of het bestandsformaat van het programma ( in Photoshop .psd) dan blijft de achtergrond transparant. Deze afbeelding sleep je vervolgens als nieuwe laag op de foto waar hij in moet komen. Je zet hem op de juiste plaats, je maakt alle lagen weer toto één laag en dan kan je hem opslaan als .jpg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar hoe maak je iets in GIMP transparant? Kan je de stappen beschrijven. Het zou mij erg helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je maakt iets niet transparant, maar zo open je het. Als je een nieuw bestand maakt, dan krijg je een pop-up met eigenschappen van het nieuwe bestand ( formaat e.d.) Hier kan je ook aangeven dat de achtergrond wit, zwart of transparant moet zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed antwoord, maar zelf vind ik Gimp verschrikkelijk werken. Ik zou Paint.NET proberen, met Bolbait's Transparancy Filter. Deze manier heb ik gebruikt om voor een Facebook-pagina een watermerk te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar vind ik die filter? Ik gebruik ook paint.net. En ik wil graag een watermerk maken van een plaatje en niet van tekst.
ik weet niet helemaal wat je bedoelt maar je kan proberen als het bijvoorbeeld een logo is van nike ofzo dat je dan op internet opzoekt 'nike logo PNG' op de afbeelding zelf zie je nog van die hokjes als ne hem aanklikt maar als je hem opent als hem hebt opgeslagen zie je dat niet meer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij het programma dat ik gebruik, kun je een afbeelding opslaan in .gif formaat. Daarbij kun je kiezen een kleur transparant te laten zijn. Bv de kleur van de rand van het logo. Dit kun je dan plakken waar je het hebben wilt. Dan kun je instellen hoe transparant het logo als geheel dan moet worden. Vervolgens opslaan als .jpg.
Ik denk dat een dergelijke werkwijze bij andere programma’s ook kan.
Bv. Bij FoViCie het wit transparant maken. Dat zie je dan helemaal niet meer. Dan na het toevoegen van dit logo De procentuele transparantie van de rest instellen, als je dit wilt.
Als voorbeeld heb ik het even gedaan.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb er nog een voorbeeld bijgedaan:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1981906/VoorbeeldFoViCie.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had de afbeelding toegevoegd, maar die komt niet door. Hier een link. Dan kun je hem downloaden.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1981906/FoViCieLogo.gif