Hoe open ik een PHP-bestand op Internet/Google Chrome?

Ik heb op Notepad ++ gewerkt met PHP en als ik even wil kijken hoe het bestand eruit ziet op Internet/Google Chrome krijg ik 'm niet open. Ik heb iets gelezen over IIS, maar die krijg ik ook niet te downloaden. Iemand enig idee hoe ik een PHP-bestand openkrijg op het net?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een PHP-bestand is een uitvoerbaar script, dat werkt alleen goed via een webserver. Dus via de webserver van je provider (als je een website hebt) OF via een lokale webserver ("localhost") op je eigen computer. Er bestaat wel een PHP-interpreter die aangesproken kan worden zonder tussenkomst van een server, maar daar heb je in meeste gevallen weinig aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
download xampp, die maakt een folder aan in je C:\.
als je de xampp folder opent staat er een folder htdocs, zet daar je bestand in (bijv. test.php) dan start je de appache (xampp) op en zet je Apache en mysQl aan. open een browser en ga naar localhost/test.php als je een index.php heb is localhost voldoende hoop dat je hier wat aan hebt, lukt het niet stuur even een berichtje.. Vriendelijke Groet, Jelle

Antwoorden (3)

PHP bestanden kan je alleen draaien op een webserver, zoals USB webserver. Deze moet je installeren op je computer en dan kan je je PHP bestand in de WWW map zetten van de installatie. Daarna moet je usb webserver starten en naar localhost gaan in je browser.
Jaspro101
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar staat de localhost? .ben niet echt handig in computers >.<
Jaspro101
8 jaar geleden
Er staat een knopje in USBwebserver die je naar localhost brengt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou even moeten googelen welk mapje dat voor USB webserver is. Voor XAMPP, wat ik zelf gebruik, is het C:/XAMPP/htdocs. Voor USB webserver zal het wel iets dergelijks zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik wat op het internet rondneus kom ik steeds een mapje met de naam "root" tegen. De locatie van je localhost is dus waarschijnlijj iets dergelijks als C:/usb webserver/root.
Jaspro101
8 jaar geleden
Ligt er aan waar je hem installeerd alles zit in dezelfde map als de installatie
Of je download WAMP of LAMP voor linux om je eigen machina als PHP server te gebruiken, handig om lokaal websites te testen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PHP bestanden worden geladen door een server, Dit kan dus niet zomaar in je browser. Je kan een Domein kopen met server of je kan lokaal op je computer een server opstarten (zie bronnen), Deze zijn geheel gratis vergeleken met een echt domein kopen, Maar dan ben jij de enige die op die website kan omdat het lokaal gehost is.