Hoe kan ik een SQL-tabel met timestamps converteren ander datum-formaat?

Ik heb een uitdraai van een database van nieuwsberichten (8900 stuks).

De data van de nieuwsberichten staan in de tabel "timestamp_geplaatst" als unix Timestamp.
Nu ga ik gebruik maken van een nieuw systeem en wil ik graag de data omzetten naar een formaat die voor het nieuwe systeem leesbaar is (YYYY-MM-DD HH:MM:SS).

Hoe kan ik dit doen?

Ik heb al geprobeerd om de datum dmv een formule in het scv bestand te wijzigen en opnieuw up te loaden. Het wijzigen zelf is gelukt, het uploaden daarentegen niet.

Ik heb weinig ervaring met MySQL en basiskennis php. Dus als er iets ingewikkelds moet gebeuren, graag een kleine uitleg =)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Om te beginnen: Weet je zeker dat het nieuwe systeem niet ook gebruik maakt van unix timestamps? Het zou me niets verbazen wanneer dat zo is en dat de datum en tijd zo worden opgemaakt vanuit je systeem.

Volgens de eerste bron kun je de csv importeren (via phpmyadmin) en dan aangeven dat je de timestamp-kolom wilt converteren naar een datetime kolom)

MySQL kan uitstekend uit de voeten met het timestamp-formaat. Een andere optie is om een tijdelijke tabel met de timestamp-waarden te maken en daar een berekend veld aan toe te voegen waar je de omrekening naar datetime doet.