Ik wil graag een sms-systeem waarmee je een sms krijgt met een bevestigingscode, graag wil ik die op me site hebben in html. Hoe doe ik dat?

Ik wil graag een sms-systeem waarmee je een sms krijgt met een bevestigingscode, ik wil graag het systeem op me website hebben in html. Hoe maak ik zo'n html code of hebben julie er een? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan niet in HTML. Daar heb je een server-side taal zoals PHP voor nodig, helaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HTML is een statische programmeertaal, dus dat gaat je niet lukken. Voor zoiets heb je op zijn minst php nodig en een server die sms'jes kan versturen.

Antwoorden (2)

Je kunt met HTML alleen de opmaak van de pagina maken. Voor het programmeren van het sms-systeem / script zul je een andere programmeertaal nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals velen hier al aangeven, is het niet mogelijk om daadwerkelijke services te programmeren in HTML, omdat het 'slechts' bedoeld is om informatie op een bepaalde manier te laten zien. HTML is geen programmeertaal, onthoud dat goed.

Om te bereiken wat je in je vraag aangeeft, het laten versturen van een SMS voor verificatie, kun je bijvoorbeeld een kijkje nemen bij Twilio. Zij hebben een uitstekende API (Application Progragramming Interface; ofwel een manier om functies van externe programma's aan te roepen) waarmee je bijvoorbeeld een SMS kunt versturen als een gebruiken op een knop klikt, voor een zeer laag tarief (volgens mij kost het 2 cent per sms).

http://www.twilio.com/sms