Hoe kan het dat mijn video van Movie Maker na opslaan niet meer gelijk loopt?

Ik heb met Windows Movie Maker een songtekst gemaakt vaan een liedje. Het is bij zo'n video dus erg belangrijk dat de tekst op het juiste moment in beeld komt. Dit was allemaal goed, maar na het opslaan van het filmpje was dat opeens anders. De tekst kwam nu veel later in beeld. Ik vind dit erg vervelend en hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het komt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dat heeft te maken met de snelheid van de video-opname zelf in frames per second (fps) en de snelheid waarmee een videoplayer deze opgeslagen opname weer afspeelt.

Als de video-opnamen gemaakt zijn met een videocamera dan zal het aantal fps waarschijnlijk op 24 of 25 liggen.
De meeste video-players spelen echter standaard een opgeslagen video met een hogere snelheid af, nl. 30 fps.
Hierdoor ontstaat een synchronisatie verschil waardoor later toegevoegde effecten met een videobewerkingsprogramma als MovieMaker, zoals geluid en/of teksten in beeld, niet meer synchroon blijven lopen met de originele opnamen.

In Moviemaker moet je dus al tijdens de montage rekening houden met deze 'rate' verschillen en de instellingen daarop aanpassen om het uiteindelijke resultaat zonder dat sync probleem te krijgen.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/movie-maker-settings-save-movie-how laat zien hoe aparte instellingen gemaakt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Beer56,
ik heb het nu opgeslagen, maar dan met 30 fps. Het probleem is nu alleen dat ik het bestand met geen enkel programma kan openen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je dan het al bestaande bestand geconverteerd naar 30 fps?
Dat gaat niet werken. Waarschijnlijk is het bestand daardoor corrupt geraakt en daardoor niet meer leesbaar voor een videoplayer. Ik vrees dat je van voren af aan moet beginnen en je materiaal opnieuw met MovieMaker zal moeten bewerken. En tijdens die montage de juiste voorinstellingen kiezen. Experimenteren met die instellingen is misschien een optie om achter de beste instellingen te komen. Maak dan wel zoveel mogelijk (tussen) kopieën van je originele en bewerkte materiaal want als het misgaat ben je alles kwijt. MovieMaker is niet een programma waar je de beste resultaten van kunt verwachten, het is redelijk simpel van opzet maar de mogelijkheden zijn beperkt.