Er zijn meerdere manier waarop je dit kunt doen. Ik zou zelf kiezen voor de volgende manier, omdat je dan ook erg veel styling vrijheid hebt.

Maak een CSS class aan:

a.disabled {
pointer-events: none;
cursor: default;
}

Als je wilt dat de link disabled is voeg je simpelweg de disabled class toe. Dit kan bijvoorbeeld met jQuery:

$(".voorbeeld-link").addClass("disabled");
$(".voorbeeld-link").removeClass("disabled");

Let er op dat je de link wel een class/id meegeeft. Dus:

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan simpelweg op het a-element dat je wil uitschakelen een click-functie plaatsen met deze regel in:

e.preventDefault();

e is hier het event dat wordt getriggerd. De preventDefault() zal de standaardactie negeren en dus niet naar de link gaan.

Ter vervollediging:

object.addEventListener("click", function(e) {
e.preventDefault();
});
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nuur
9 jaar geleden
Waar moet de code e.preventDefault(); geplaatst worden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de functie van het click-event dat je op de link zet. Je moet de standaard actie van een klik onderscheppen, dus is de enige manier zelk een event te voorzien voor een klik en daarin de standaard acties tegen te houden met e.preventDefault().
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees: "Ter vervollediging: [...]".