Hoe kan je in excel een waarde aan de tabblad-naam koppelen?

Ik wil graag in een cel de zelfde waarde als de tabblad naam koppelen.
Hoe doe je dit ?

9 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (1)

Met de volgende formule;
=DEEL(CEL("bestandsnaam";A1);VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam";A1))+1;256)

Let op dit werkt alleen als je het bestand is opgeslagen. Wellicht dat hety tegenwoordig simpeler kan, maar deze truck werkt ook goed in oude versies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dan ga je er vanuit dat de naam in A1 is opgeslagen. Ik vermoed dat dat niet de bedoeling is
crispy
9 jaar geleden
heb het net geprobeerd, werkt prima. In willekeurige cel kan je deze formule plaatsen, en de naam van het tabblad verschijnt dan in die willekeurige cel.
Frimu2
9 jaar geleden
Ja hij werkt hoor, naam is niet in A1 opgeslagen..
Er lag me al iets bij dat dit een formule was die niet echt te onthouden is.
Als er geen makkelijkere formule meer komt...word dit het beste antwoord.....maar alvast een +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die A1 gebruik je alleen maar als verwijzing naar een willekeurig cel op het werkblad waarvan je de naam wilt weten.