Hoe maak je een SQL database?

Ik wil een (my)SQL(ite) database maken op mijn computer (500GB), omdat het gratis is. De database moet vanaf afstand bewerkbaar zijn (buiten het netwerk van de database). Ook moet hij bewerkbaar zijn met commando's, zoals een echte sql server (Dus zonder/niet alleen een gebruikers interface). Dus hoe maak ik zo'n database die loopt op mijn computer?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het programma moet gratis zijn, ik heb wel een online database gevonden, maar die gaf maar 5mb gratis. Graag gedetailleerde uitleg/link voor het maken van een sql server / database

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is: Een echte database kost altijd geld. Ik heb toevallig de SQL-Server applicatie gedownload van Microsoft Dreamspark (De echte versie gratis). Maar ja, als je een echte SQL Server wil maken, moet je het kopen. Gratis heeft altijd z'n limitaties die niet eens in de buurt komen van een betaalde versie

Het beste antwoord

Op mijn computer draait een MySql database. De software die je nodig hebt is:
een "localhost' webserver (Apache is OK), een scripting taal (PHP is OK) en natuurlijk de MySQL server. Al deze software is gratis en vaak als pakket te downloaden. Daarnaast kun je voor beheer van de database PHPadmin gebruiken (ook gratis). Je moet wel enigzins verstand hebben van SQL en van PHP om e.e.a. aan een website te koppelen.
Echter als je goed webhostingabonnment hebt, dan biedt een provider ook deze faciliteiten. Voordeel is dat je zelf weinig hoeft te installeren en dat uiteraard de database via Internet te benaderen is, hetzij voor administratie hetzij als input voor een website.

Toegevoegd na 5 minuten:
"PHPadmin" moet zijn "PHPMyAdmin" : www.phpmyadmin.net
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het gevonden:
http://dev.mysql.com/downloads/mysql/
Het leek eerst heel ingewikkeld maar het is eigenlijk heel makkelijk!
Hier een video over het opzetten ervan:
https://www.youtube.com/watch?v=iP1wOSsKjW8 Je krijgt een programma met een database die je kunt runnen op je pc. Toch bedankt voor het mee denken!