als ik de database verwijder, verwijder ik dan tegelijk alles wat op mijn website staat?

mijn probleem is dat de website opstart met www. xxx .nl en dat mijn gemaakte website opstart met www. xxx. nl / index.html.
Ik weet inmiddels dat het te maken heeft met het feit dat de "oude" pagina opent met .nl/index.php

ik wil graag dat de oude versie eraf gaat, en dat mijn complete website online gaat, maar dat gaat niet, omdat ik de index.php niet kan verwijderen, in elk geval het lukt mij niet.

in ftp kan ik niets aanpassen of verwijderen. ik heb het een aantal keer geprobeerd maar dat werkt niet. ik typ de link in in de adresbalk, en log zo in, maar kan alleen alles bekijken en verders niets.

nu ben ik ingelogd op de site waar het betreffende domein op staat ingeschreven en heb ik uitgevonden dat een website een database heeft.

Nu is het zo dat websites maken een hobby is van mij en ik best wel wat weet, maar weinig weet van ftp en databases.

als ik de database verwijder van de vorige website.... verwijder ik dan de oude versie van de site? Of gebeurt er dan iets heel anders?

Toegevoegd na 1 minuut:
zo ja, als ik dan de database verwijder en ik uploadt me nieuwe versie van de site, start de site dan op met index.html in plaats van met index.php?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een heel nieuwe website hebt gemaakt in html, naast de oude (met php), dan heb je de database normaal gezien niet meer nodig. Als je in de nieuwe website ook php-code hebt gebruikt is het een andere zaak.
De index.html wordt in principe de 'homepage' van je nieuwe website van zodra je de index.php verwijderd hebt, op voorwaarde dat je domeinnaam en webruimte samen gehost worden.
In geval je domeinnaam wordt doorverwezen naar webruimte bij een andere host, dan moet jet het pad aanpassen (van xxxxxx.xx/index.php naar xxxxxx.xx/index.html). In dit laatste geval zou je de index.php zelfs niet hoeven te verwijderen om je nieuwe website online te laten gaan.

Het beste antwoord

Nee, die index.php blijft dan gewoon bestaan. Het zal wel zo zijn dat er bepaalde data in die database staat die door die index.php gebruikt wordt, dus de site wordt mogelijk wel onbruikbaar hierdoor.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gelukkig hoefde ik de database niet te verwijderen en kon het gewoon via de ftp-client, die 100% werkt overigens! Veel plezier met je punten!!