Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik foto's in word scherp als ik ze op sla als .pdf?

Ik heb een bestand gemaakt in Word met afbeeldingen en een logo. Maar als ik deze opsla als .pdf, zijn de afbeeldingen in het .pdf bestand wazig. Hoe kan dit en hoe zorg ik dat deze afbeeldingen scherp blijven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doe ik gewoon via word zelf, opslaan als .pdf bestand...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, hoe zou ik dat anders kunnen doen zodat de foto's wel scherp zijn?
Antoni
10 jaar geleden
Er is een heel makkelijke manier: Ik heb een Bullzip PDF Printer toegevoegd aan mijn printers (N.B. zo'n printer heb ik helemaal niet!). Als je daarna bij het Afrdukken kiest voor deze printer, wordt het Word-bestand omgezet in een PDF-bestand. Dit moet je opslaan: het programma kiest voor het bestand dezelfde naam als die van het Word-bestand, maar de extensie van het bestand wordt (vanzelf) .pdf. N.B.: er wordt verder niets geprint, want zo'n printer is niet aangesloten aan je computer. Ik heb met deze werkwijze nooit problemen gehad met de kwaliteit van foto's in een PDF-bestand.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet de compressies die word toepast op de plaatjes uitschakelen, je kunt het volgende stappenplan gebruiken: http://wordtopdfimage.blogspot.nl/2012/02/preserve-image-quality-when-saving-from.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik het gratis programmaatje CutePDF. Als je dit geïnstalleerd hebt, kun je vanuit elk programma (dus ook Word) op de normale manier afdrukken, waarbij je als printer 'CutePDF' kiest. Je document wordt dan niet afgedrukt op papier, maar weggeschreven als pdf. Geeft bij mij super resultaat, ook bij verschillende programma's die zelf niet goed exporteren naar pdf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding