Het makkelijkst is rechter ALT+2.
bamibal
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Alt-2 werkt alleen bij bepaalde toetsenbordinstellingen. Bij mij doet die combinatie bijvoorbeeld helemaal niets.
bamibal
10 jaar geleden
Het werkt ook alleen met de rechter alt.
bamibal
10 jaar geleden
En dat werkt met US-Internationaal en Nederlands. Welke indeling gebruik jij dan?
Cryofiel
10 jaar geleden
Bij mij werkt het ook niet met de rechter Alt. Input language: English (United Stated).
Keyboard: US. GEEN US-International, want dan krijg je geen " als je op de " drukt, en dat is enorm vervelend.
bamibal
10 jaar geleden
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind het juist vervelend om allerlei toeren uit te halen voor accenten en trema's. Dat is met US-Int juist weer makkelijker. En " + spatie geeft gewoon ".
Cryofiel
10 jaar geleden
Inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het heel vervelend dat ik een spatie moet indrukken terwijl ik helemaal geen spatie in mijn tekst wil. Ook word ik telkens weer verrast wanneer ik "aan" wil schrijven, en er ineens äan staat. In Word en de meeste andere programma's zijn er andere snelle manieren om trema's en accenten te typen. En anders gebruik ik gewoon de Alt-codes.
LizzzLady
10 jaar geleden
Hartelijk dank.

Andere antwoorden (3)

Zo: 2² = 4
Het kwadraatteken is in een tekstverwerker of webpagina te verkrijgen door "superscript" in te schakelen.

In Unicode (zoals hierboven) is het eigenlijk geen echt kwadraat teken, maar je krijgt het op een windows-PC door toetscombinatie alt + 2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Alt-2 werkt alleen bij bepaalde toetsenbordinstellingen. Bij mij doet die combinatie bijvoorbeeld helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rechter-ALT + 2 werkt bij meestgebruikte standaardinstelling (Taal=NL, Toetsenbord=VS-internationaal)
Cryofiel
10 jaar geleden
Die heb ik expres niet gekozen. Ik zat me in het begin groen en geel te ergeren dat ik geen " zag als ik " intypte. En hetzelfde bij andere tekens. Ik wil gewoon zien wat ik type. Daarom heb ik mijn toetsenbord op US ingesteld. Dan gebeurt er tenminste wat ik verwacht, en hoef ik me niet meer te ergeren.
Als je word hebt kun je 'm ook bij invoegen en dan tekens kopiëren en plakken.
Het is misschien niet de snelste manier, maar het werkt sowieso en ik doe het met de meeste tekens en streepjes/puntjes op letters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door het intoetsen van: ALT+0178
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Correct. Of Alt-253.