hoe kan ik in visual basic ervoor zorgen dat de picture box steeds een andere foto laat zien?

Ik wil met foto blur software foto's wazig maken. Deze wil ik dan laten zien in een picture box. Maar ik wil graag dat hij willekeurig een foto kiest. Ik wil graag als er op een button wordt geklikt dat ie dan naar de volgende foto gaat maar ik wil dit wel in een willekeurige volgorde. Alvast bedankt.

Toegevoegd na 8 minuten:
oh en weet er iemand de code als er in een tekstbox de juiste naam wordt ingevoerd dan krijg je een messagebox met goed! en dan gaat hij naar de volgende. En als het fout is krijg je een messagebox met Fout en dan gaat hij naar de volgende. Als het met een tekstbox niet handig is dan zijn radiobuttons ook goed. Ik wil namelijk voor mijn zoon z'n klas een raad de foto(van kinderen uit die klas) maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst een paar vragen:
1. In welke map staan de foto's?
2. Windows 8, 7, Vista of XP?
3. VBA, VB6 of VB.net?
4. Ga je het programma zelf schrijven of doe ik dat?
5. Hoe wil je dat het eruit ziet (Hoe groot en de verhoudingen)? Als je het progamma zelf gaat schrijven, wil ik wat aanwijzingen geven; als ik het schrijf, modificeer ik een programma dat ik al heb en krijg je het kant en klaar via een link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou fijn zijn als je de link even geeft van het kant en klare programma. Dan kan ik hem zelf naar wens aanpassen. Ik gebruikt VS Express 2013 for desktop. Ik gebruik windows 8 en de foto's hebben nog geen map. Maar ik ben van plan ze in de map Resources te zetten. Alvast Bedankt

Antwoorden (1)

Je moet zorgen dat de foto's allemaal ongeveer even groot worden.
Mijn stroom viel net uit, maar gelukkig was alles er nog. Daarom nu vast de link. Die blijft gelijk, ook als ik de code straks nog aanpas.

https://www.dropbox.com/s/2vowyl35h2rj0h9/RaadMaar.NET.rar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vergeet te zeggen dat ik niets heb kunnen testen. Je moet zelf de fouten er uit halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje wel maar hoe voeg ik MEERDERE foto's toe. En hoe maak ik zo'n voer een antwoord in ding. want daar ging het eigenlijk om
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je nieuwe foto's er bij doet haal dan die twee tekstbestandjes weg. Het programma maakt dan nieuwe aan. Een messagebox moet je niet gebruiken, want dan moeten ze op OK klikken en dat is niet leuk. Ik werk nog even iets uit. Dan geef ik een seintje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Download maar opnieuw. Ik denk dat ik een verkeerd bestand heb gestuurd.