Hoe kan ik zorgen dat alleen mensen met de browser safari (mobiel) als enigste een pagina kunnen bezoeken?

Ik zou graag willen dat ik mensen met een andere browser naar een andere link gingen ofzo. Met safari mobiel bedoel ik de browser van ipod, ipad en iphone. Het liefst geen android gebruikers of andere mobiele besturingssystemen. Ik gebruik html.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi Zwiers619,

Je kunt het denk ik op een aantal verschillende manieren doen. Wat de beste methode is hangt er ook vanaf of je bezoekers met een andere browser alleen een 404error pagina wil laten zien of naar een andere pagina wilt doorsturen, en hoe belangrijk je de zoekmachine optimalisatie van je pagina's vindt.

Je kunt gebruik maken van een server rewrite of redirect door middel van wat aanpassingen in je .htaccess file:

http://stackoverflow.com/questions/14057575/htaccess-redirect-to-specific-webpage-based-on-browser

Je kunt ook een stukje script gebruiken dat ervoor zorgt dat één of enkele browsers naar de ene site worden gestuurd en de rest naar een andere door middel een if / else statement gebaseerd op browser detection. Browser detection is mogelijk met javascript:

http://techpatterns.com/downloads/javascript_browser_detection.php#simple

Of bijvoorbeeld met PHP:

http://techpatterns.com/downloads/php-browser-detection-basic.php#if

Je zou ook een meta refresh kunnen toepassen voor specifieke browsers:

http://webdesign.about.com/od/browsers/a/aa111797.htm

Maar dit is wel een gedateerde methode die alleen in bepaalde gevallen nut heeft.

Verder zou je misschien ook nog een base tag url in browser specifieke conditional comments kunnen plaatsen... dat heb ik nog nooit gedaan en ik kan er weinig informatie over vinden. Het lijkt me een interessant proefproject, maar waarschijnlijk niet de prettigste oplossing.

Als het er alleen maar om gaat dat je een bepaald script gebruikt dat niet door alle browsers ondersteund wordt, dan kun je natuurlijk ook object of feature detection toepassen met behulp van Modernizr bijvoorbeeld.

Succes!