Mijn boxes in html zijn erg scherp aan de zijkant, hoe maak je die boxes aan de zijkant rond?

Box

fdsfdsf

fdafdsfa

fdasfdsaf

#alles {
height: 500px;
width: 500px;
border: 1px solid #000;
}

.top {
height: 30px;
width: 500px;
border: 1px solid #000;
}

.midden {
height: 300px;
width: 500px;
border: 1px solid #000;
}

.beneden {
height: 30px;
width: 500px;
border: 1px solid #000;
}

Dit is een HTML en CSS bestand met de bedoeling om een box te maken, maar de zijkanten van de box zijn erg puntig, weet iemand hoe je die rond maakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt de hoeken van een HTML element afronden door middel van de border-radius CSS property.

Zo kun je voor het element de volgende CSS regel toevoegen:

border-radius:5px;

Hiermee wordt een 5x5 pixel hoekje rond gemaakt. Experimenteer eens met de waarden totdat je een mooie ronding krijgt.

Kijk voor voorbeelden en meer informatie hier: http://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_border-radius.asp