hoe maak ik een login script?

Beste mensen,

Hoe maak ik een login script zonder registreer pagina.
Als het zou kunnen wil ik de mensen zelf online registreren via dat paneel.
'k Ben niet zo goed met MYSQ/MYSQLI.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Je kunt de volgende wegen bewandelen, om login aan je website toe te voegen:

1) .htaccess bestand aanmaken. Zeer eenvoudig, maar daarmee heb je geen online registraties.

2) Zelf digest authenticatie afhandelen via PHP, met een database met users en wachtwoord hashes. De browser popt dan zelf een login box op.

3) Een eigen login scherm maken, ook weer met users in een database, en dan de login via een cookie en een server-side sessie bewaren.

Ik denk dat je optie 3 het meest geschikt zult vinden. De gebruikers opslaan in een tekstfile ipv. database zou ik afraden, want uiteindelijk ben je meer code aan het schrijven om dat in goede banen te leiden dan uitzoeken hoe een database werkt, die is daar voor gemaakt! ;-) MySQL is best goed te doen.

Waar wil je beginnen? Bv. eerst data lezen/schrijven van/naar MySQL? (Probeer het zelf te leren, ipv. een oplossing klakkeloos over te nemen.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in html schrijft zou ik eens gaan kijken bij webhelpje.nl