Kan iemand mij uitleggen wat twitteren is? Wat heb ik er voor nodig? Wat zijn de kosten?

3 vragen waarvan ik de eerste het belangrijkste vind.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

1. Op een snelle manier korte berichtjes versturen naar de mensen die jou op twitter volgen.
2. Je hebt een PC en internet of een telefoon met internet voor nodig.
3. Het gebruik is gratis. Wel moet je je registreren. Verder heb je je kosten van je internet of telefoon.

Meer weten? Kijk even naar de site via de bron/link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je engels een beetje goed is, heb ik hier een leuk filmpje voor je waarin in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd wat Twitter inhoudt.

http://www.youtube.com/watch?v=ddO9idmax0o&eurl=http://www.miggelbrink.com/2009/02/twitter-voor-dummies.html&feature=player_embedded

Toegevoegd na 9 minuten:
Mocht je besluiten te gaan twitteren... Wordt niet zo verslaafd als het meisje in dit filmpje, dit maakt het een beetje te bont:
http://www.youtube.com/watch?v=ALbH63Ali9U
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan meer in de taal van Jack and Jane ;o) goed filmpje, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, ik wilde Jip & Janneke nog proberen te vertalen, maar verder dan Yip & Johnneke kwam ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Janneke is geloof ik eigenlijk Jill als je het goed vertaalt. Ik weet overigens niet of er een officiele vertaling is. Maar goed, we dwalen af ;o)
Twitter is een blogsite waar je in een kort bericht (140 tekens) vertelt waar je bent, wat je doet, waar je heengaat, waar je aan denkt.

Jij kan mensen volgen zodat je hun 'Tweets' (berichten) leest, zij kunnen het andersom ook om jouw 'Tweets' te lezen.

Wat je er voor nodig hebt is een Twitter-account, deze kun je aanmaken op http://www.twitter.com/.

Via elke computer/mobiel met internet kan je inloggen met je account en 'Tweets' maken en lezen.

Kosten zijn er niet.

In mijn klas wordt Twitter gebruikt om roosterwijzigingen, huiswerk en toetsen door te geven. Ook vermeldt iemand als hij ziek is of niet aanwezig kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de uitleg van twitter is inmiddels wel duidelijk, de kosten in het buitenland voor het gebruik van twitter kunnen echter enorm oplopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je mobiel twittert - als je via een vast internetabonnement twittert, kost 't verder geen cent (anders dan stroom, afschrijving van je PC, etc.).
Duidelijk (de vorige antwoorden)
Kortom, een dagboek wat iedereen mee kan lezen en het is gratis, mits je nog internet via een telefoonmodem hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Iets op internet roepen.
2. Een twitter-account.
3. Als je mobiel twittert: je mobiele kosten. Anders gratis.