Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de driver van een printer programmeren zodat ik hem met standaard macro's kan bedienen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
729

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je bedoelt dat je een macro wilt maken om een printopdracht uit te voeren. In verscheidene programma's kun je een macro opnemen. De terminologie in het Nederlands weet ik niet, maar in het Engels is het 'record macro'. Start deze functie en print een keer. Stel eventueel eerst het papier in. Daarna stop je het opnemen en kijkt wat het programma er van gemaakt heeft. Bij Microsoft is dit met Alt-F11.
Als dit niet helemaal is wat je bedoelt, wil je je vraag dan nog toelichten?
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is technisch mogelijk, maar alleen jijzelf kan beoordelen of je dat kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een driver heeft niks te maken met macro's. Macro's zijn bedoeld voor bínnen een programma, en dienen alleen functies van dit programma zelf uit te voeren. Daarnaast zijn macro's series van acties, geen nieuwe functionaliteiten.

Drivers zijn bedoeld voor aansturing van apparaten, ze definiëren met name de werking van het apparaat. Hier zit doorgaans aanvullende software bij die extra acties kan uitvoeren (zoals een extra keuze-menu bij het printen, of software om de printer aan te sturen).

Antwoord is dus: nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding