Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je in Excel # uitkomsten wegwerken?

Indien de uitkomst van een / (deel) som het resultaat is van de 2 corresponderende cellen, komt er netjes een getal.

Echter indien in 1 van de cellen 0 staat (geen waarde) geeft hij in dit geval als antwoord #DEEL/0! Dit zou van mij een 0 of lege cel moeten worden. Hoe is dit zo te camoufleren?

10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt je formule aanpassen. Er zal nu iets staan als: =A2/B2

Dit kun je vervangen door =ALS(B2=0;"";A2/B2)
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Klopt nu staat er een eenvoudige formule in. Indien uw formule klopt vrees ik dat ik er een dubbele ALS in moet zetten om ook de A2 0 te dekken. Maar had gehoopt op een eenvoudigere oplossing.
bamibal
10 jaar geleden
Als A2 0 is, maakt dat niet uit. Dan is de uitkomst sowieso 0. Maar omdat delen door 0 niet mag, moet je B2 wel afvangen.
Je kunt bij de opties aangeven of fouten in formules moeten worden weergegeven. Ga naar de Officeknop en klik op 'Opties voor Excel'. In de sectie 'Weergave' kun je met een vinkje aangeven of fouten moeten worden getoond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Hallo Roqui.
Ik denk dat ik het antwoord wat ik zoek in jouw antwoord zou moeten kunnen vinden.
Echter kan ik het bij geavanceerd (weergave) niet vinden. Wel vond ik in formules het groene fout melding uitschakelen. Waar zit het precies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De optie blijkt niet (meer) te bestaan. Wat je wel kunt doen is via voorwaardelijke opmaak de tekst in cellen met een fout wit maken, zodat deze niet zichtbaar is. Je gebruikt hiervoor de functie ISFOUT(). Deze zou je ook kunnen gebruiken in je oorspronkelijke formule:
=ALS(ISFOUT(A2/B2);"";A2/B2)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding