hoe maak je van een kabelnoord router/modem en een netgear router 1 netwerk?

thuis hebben wij net een nieuwe 2 in 1 router/modem van kabelnoord gekregen. wij gebruiken deze alleen voor internet, en dus niet voor telefoon. nou zou ik graag van de 2de router een soort bedrade repeater maken. ik heb al een CAT6 kabel naar boven gelegd(de plek waar de 2de router wil aansluiten. nou zou ik daar graag 1 wifi netwerk van maken zonder dat ik steeds tussen de netwerken hoef te schakelen. dus dat het gewoon zichtbaar is als 1 wifi netwerk, maar wat vanaf 2 routers wordt uitgezonden. weet iemand of dit kan, en hoe ik dit dan moet instellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Je kan het beste een repeater kopen.
Tenzij u al twee routers heeft.

Je zou de router functie uit moeten schakelen in router nummer 2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het beste de routerfunctie (volgens mij heet dat dhcp) uitschakelen op router 2. Als je de routers daarna dezelfde naam (ook wel ssid) en wachtwoord geeft, dan vormen ze (als het goed is) samen één draadloos netwerk.

Ik zou geen repeater kopen als je al een kabel hebt liggen. De oplossing die je zelf al bedacht had werkt namelijk stabieler en sneller dan een repeater of extender.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb gedaan wat u zegt maar het werkt bij mij nog niet, zou u iets duidelijker kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 2e Router waarvan dhcp uitstaat aansluiten op 1 van de 4 uitgaande poortjes niet op de Wan poort
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als eerste doet u wat Janwillem12 zegt. Dan gaat u in de instellingen van de tweede router dhcp uitzetten. In principe heeft u nu al een werkend netwerk maar u zit nu nog wel met twee netwerknamen en wachtwoorden. Dit zou u moeten kunnen omzeilen door in beide routers dezelfde wachtwoorden en netwerknamen (ook wel ssid) in te stellen. Nu kiest Windows (of een ander besturingssysteem, bijv. Android) het tweede netwerk als de eerste niet binnen bereik is (en andersom). Mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust.