Hoe hou je in excel een afbeelding op de zelfde plaats?

Als ik in excel 1 of meerdere afbeeldingen plaats, komt het bij mij regelmatig voor dat de afbeeldingen bij het opnieuw openen ineens behoorlijk verschoven zijn. Ook komt het voor dat als alles in mijn werkveld weer kloppend gemaakt is, dit bij het afdruk voorbeeld ineens weer niet klopt. Waar moet ik dit probleem zoeken, en hoe kan ik dit kloppend vastzetten.

10 jaar geleden
18.9K

Antwoorden (1)

Om dit te bewerkstelligen kun je het volgende doen: als je de cellen die je wel wilt bewerken selecteert en niet blokkeert (opmaak-celeigenschappen-bescherming- niet blokkeren) en daarna het gehele werkblad beveiligd (extra-beveiliging-blad beveiligen) kun je de plaatjes niet meer verplaatsen of vergroten.