Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan men zich goed voorbereiden in de vakantie voor de studie Kunstmatige Intelligentie?

Ik ben van plan na de vakantie Kunstmatige Intelligentie aan de Rijksuniversiteit Groningen te studeren.
Ik heb gelezen dat dit nogal veel programmeren bevat, en ik zoek eigenlijk een manier om hiermee in de vakantie te beginnen.

Ik weet ook niet hoe programmeren dan wordt geleerd, dus ik heb al helemaal geen idee waar ik zou kunnen beginnen. Wie heeft hier wel een idee van? Welke programmeertaal komt in de studie naar voren en kan ik nu al wat aan doen?

Bij voorbaat dank! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
919
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Ki valt onder een kleine faculteit. Een afspraak maken met een studiebegeleider is daardoor makkelijk. Hij/ zij kan al je vragen beantwoorden en je op weg helpen. Vergeet trouwens niet om ook te genieten van je vakantie :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geniet nu al van mijn vakantie, maar ik moet toch iets doen als het zonnetje wegtrekt ;) Ik heb me nog niet ingeschreven voor de studie, vandaar dat ik vraag naar mensen (eventueel met ervaring) die me zo kunnen vertellen hoe ik goed kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begin niet met programmeren, voor je het weet leer je een methode waar je niets aan hebt en waar je tijdens de studie alleen maar last van hebt. Koop een goed boek over KI en lees dat en een Ludlum voor als je even wilt ontspannen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zal niet snel een antwoord op deze website vinden.

Ik stel voor dat je de telefoon pakt en als de wiedeweerga de personen hieronder gaat bellen voor meer informatie of wat je kan verwachten.

Kost je wat moeite, maar beter goed voorbereid dan deze zomervakantie niks doen.

Inhoud studie en aansluiting
Studieadviseur kunstmatige intelligentie
Mw G. Winkel
(050) 363 64 04
studieadviseur@ai.rug.nl

Studievoorlichter kunstmatige intelligentie
Mw D. Logtenberg
(050) 363 68 02
voorlichter@ai.rug.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding