hoe maak je een php script die een vast aantal cijfers van het originele getal aftrekt?

Hallo,

ik ben bezig met opdrachten van PHP, ik kom hier alleen echt niet uit.

De bedoeling is om van 140 steeds 7 af te halen tot hij bij 0 komt.
Ik ben al de hele middag bezig met dingen te proberen maar ik snap echt helemaal niet waarom de volgende code niet werkt:

"
for ( $getallen = 140; $getallen < 1; $getallen-7 ) {
echo "" . $getallen . ' ';
}
echo '' . $getallen . '';

?>

"

Kan iemand mij dit misschien toelichten? met de gecorrigeerde code erbij graag, zodat ik dit met elkaar kan vergelijken.

Alvast heel erg bedankt,

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je laat de for loop doorgaan zolang $getallen kleiner dan 1 is, Je moet het zolang getallen groter dan 1 is, laten uitvoeren:

for ( $getallen = 140; $getallen > 1; $getallen-=7 )
// getallen = 140 aan het begin, daarna zolang getallen groter is dan 1. als laatste elke keer -7 van getallen eraf doen. (getallen-=7 staat gelijk aan getallen -7
{
echo "$getallen
";
//alles netjes op de volgende rij zetten.
}
echo "$getallen";

?>

Zelf gebruik ik altijd de while loop, hieronder een voorbeeld ervan voor jou opdracht:

$getallen = 140;
while($getallen>1)
//zolang getallen boven de 1 is, voer loop uit:
{
echo $getallen . "
";
$getallen -=7;
//getallen, -7;

//weergeef getallen
}
echo $getallen . "
";

?>
Jaspro101
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, Bedankt voor je snelle reactie, ik snap het nu eindelijk alleen heb ik nog een andere vraag. Stel dat ik het # teken 5 keer wil herhalen, wat is dan de slimste manier om dat te doen? ik kan het natuurlijk 5 keer echoën maar dat is volgens mij niet de bedoeling.
Jaspro101
10 jaar geleden
Je zou natuurlijk gewoon echo("#####"); kunnen doen, maar als je het wilt herhalen moet je het zo doen: $x = 0; //deze stijgt bij elke loop, tot aan het maximum aantal herhalen
while($x<5) //zolang x onder 5 zit, doe (je kan 5 ook vervangen door meer)
{
echo("#");
$x++; //eentje optellen bij x, tot hij 5 is
}
?>
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super bedankt man, echt geweldig :)
ik heb nog een hoop te leren maar ik weet wel net iets meer nu. Bedankt.