Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een rond document in indesign?

Als ik indesign open (CS6) en een nieuw document aanmaak zie ik alleen opties om een document aan te maken met 4 hoeken. Nou moet ik voor school binnenkort een sticker en een doosje ontwerpen en deze vormgeven in indesign. Deze moeten beide 3mm bleed hebben.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Niet. Een vierkant document aanmaken. Stel jij wilt een rondje van 150 bij 150. Maak een document van bijvoorbeeld 155 bij 155. Pak de 'ovaal' tool en maak een rondje van 15cm maak nog een rondje van 156 bij 156 en zet die er gewoon omheen. (Maak die rood, zodat de docent snapt dat dat je afloop is) een rond product word gesneden door een stansmes, en door die cirkel te maken in je vierkante document weet je dat het precies op de juiste plek staat. Gaat het uiteindelijk naar de drukker dan laat je alles staan behalve de rondjes. En dan krijg je je opzetje precies in mooie rondjes.

Ik bedoel te zeggen dat rondjes gesneden worden uit grote vellen. Jij ziet alleen voor jezelf wat er daadwerkelijk binnen het rondje valt.

Duidelijk?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding