Wie weet een nederlandse handleiding om te Leren programmeren in C++ voor echte beginners......

Ik ben op zoek naar een duidelijke Nederlandstalige handleiding om in C++ te leren programmeren.
Liefst geen visual studio tutorials want ik gebruik Linux dus het liefts heb ik uitleg met qtcreator, qtdesigner, netbeans of eclipse of een andere Linux IDE.
Bij de meeste C tutorials loop ik vast bij vaak moeilijke wiskundige berekeningen terwijl Bash me goed af gaat en ik de logica in de meeste talen wel kan vinden.

Mijn doel is voorlopig om de standaard widgets en tools uit $IDE werkend te kunnen krijgen om uiteindelijk grafische interfaces en dialoogvensters te maken voor Linux command-line programma's om deze n00b proof te maken of van een andere toolkit te voorzien bv: GTK < QT omzetten

Een gratis online cursus of ebook zou ideaal zijn maar een boek aanschaffen moet ook kunnen......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je zou dit kunnen proberen. Niet specifiek Linux gericht, maa wel in het nederlands.

http://members.chello.nl/~s.pampiermole/C++/lswmc/lswmc.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als je wilt gaan programmeren, doe je er verstandig aan gewoon over te stappen naar engelstalige tutorials en/of boeken.
rose
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het handigste lijkt mij om die tutorials eens goed door te nemen, gewoon de basis te leren kennen en dan stukjes code gaan zoeken (sources) en die te gaan bestuderen. Hier en daar een beetje veranderen, kijken wat ze doen, de functies opzoeken in MSDN of een dergelijk resource en dan de code verbeteren. Zo kan je gericht en leuk snel C++ leren. Als je zo productief mogelijk wilt werken, raad ik je aan om een cursus te volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pak een online engelse handleiding en vertaal het met google translate