Hoe maak ik een brochure?

Welk programma kun je de mooiste en snel een brochure maken?
Ik heb photoshop cs5. maar ik weet niet of dit het juiste programma is voor het maken van een brochure.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een mooie brochure wil hebben, besteed je dat uit naar iemand die er verstand van heeft en ga je niet zelf lopen klooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
XXY24: misschien moet Jossie wel een brochure maken voor school. Dan is een standaard word template echt meer dan genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Stippel! Iets voor school mag toch ook mooi zijn, maar het hoeft niet professioneel te zijn!

Antwoorden (4)

InDesign is de standaard. Met Photoshop kun je alleen losse pagina's maken. Bovendien werkt Photoshop in pixels, dat is voor teksten niet ideaal. Je kunt wel in Photoshop je beelden bewerken en die importeren in indesign.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens is indesign een programma waar je al wel wat kennis van moet hebben om het te gebruiken. Dus misschien is het verstandig om de brochure door een professional te laten maken. Zowel qua design als qua technische aanlevering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is indesign een moeilijk programma om een brochure mee te maken ? of zit er een functie in die dit mogelijk maakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yes. Zonder kennis is indesign wel moeilijk. Maar het is wel het meest professionele programma hiervoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke ik moet namelijk in 1 dagen (zown 8 uur) alleen design van een brochure maken of een concept hiervan met huistijl en de vormgeving.
het hoeft niet super te zijn natuurlijk. Maar ik zal het eens proberen. zodra ik meer vragen heb post ik ze weer.
Ik heb een folder gemaakt met Word.
U kan uw blad horizontaal zetten en dan 3 kolommen invoegen, daarin kan u tekst en foto's toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Photoshop is zeker niet het juiste programma hiervoor; dat is bedoeld voor het maken en bewerken van afbeeldingen.
Als het snel en netjes moet: in Word zitten een heleboel templates voor brochures. Je hebt zelf geen omkijken naar de opmaak, en dat is lekker makkelijk en snel. Als je professioneel aan de gang wil: Adobe InDesign.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het handigst is om gebruik te maken van bestaande 'templates' (sjablonen). Een goede site met heel veel verschillende brochures is GraphicRiver. Zij hebben zowel sjablonen voor Photoshop als voor Indesign.