Hoe moet je een array opslaan op de computer?

Ik ben een php programmaatje aan het schrijven en daarbij worden 2 arrays gemaakt. Deze arrays wil ik graag kunnen opslaan op de computer en als ik het programmaatje opnieuw opstart weer kunnen laden.
Als het alleen voor variabelen kan, wil je dat dan uitleggen?
En hoe moet je vervolgens met php die variabele weer ophalen?

Ik bedoel geen session_variabelen. De variabelen moeten op de computer blijven, ook als deze wordt afgesloten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

PHP is een scripttaal waarmee je dynamische webpagina's kunt maken. Door PHP in combinatie met MySQL te gebruiken kan je data opslaan. Data is een breed begrip, het kan groot zijn bijvoorbeeld een database vol met mensen en hun persoonlijke gegevens. Maar het kan ook klein zijn voor bijvoorbeeld het gebruik als de jouwe.

Bij de bron heb ik een (Engelstalige) website neergezet die uitleg geeft over het gebruik van MySQL in combinatie met PHP. Verder zou ik je aanraden als je lokaal PHP wilt gebruiken XAMPP te gebruiken. Dit is een programma die met slechts enkele klikken het mogelijk maakt om lokaal op jouw computer een webserver op te zetten. Voor het scripten zelf zou ik Notepadd++ aanraden een veel gebruikt, gratis open-source programma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja, MySQL!
Ik geloof dat een jaar lang programmeren niet heel erg positief werkt op je programmeerkwaliteiten...
Met MySQL kan ik mijn resultaten ook beter opslaan dan dat ik eerst in gedachten had.
Notepad++ gebruik ik ook om te programmeren, voor de database gebruik ik usbwebserver. Hiermee hoef je niet eerst je pagina op internet te zetten en er zit een databasesysteem bij. Heel erg bedankt voor 't antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen dank, usbwebserver is trouwens bijna hetzelfde als XAMPP ;) Succes ieder geval!