Gratis webruimte en site, wat is op dit moment de beste optie?

Een kennis heeft mij gevraagd een website te maken die ze later ook zelf kan beheren via een eenvoudige interface. Er zijn verschillende gratis mogelijkheden alleen vraag ik me af wat het handigst is.

Opties die ik zie:

- gratis webhosting en daar zelf een site op bouwen met een editor erbij (zo ja, welk pakket is dan aan te raden)

- een service gebruiken zoals bij wordpress.com, weebly en dergelijke (zo ja, wat is dan in deze situatie het beste systeem op dit moment)

Even nog ter verduidelijking; zelf kan ik websites bouwen/beheren maar ik ga dit nu doen voor iemand die er helemaal geen verstand van heeft en dus eenvoudig verder moet kunnen met de gemaakte site.

Bedankt voor de reacties/antwoorden!

Toegevoegd na 3 dagen:
Nog even ter aanvulling; mijn kennis wil het graag gratis laten draaien en het belangrijkste is dat zij het straks zelf ook kan beheren dus met een eenvoudige
(bij voorkeur nederlandse) beheerders-interface.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan kiezen voor www.webklik.nl. Je heb geen reclame banners op je website. Hier kan je dan voor bouwen en dan uiteindelijk een host nemen. Ik vind opzich wel een goede site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn meestal oplichter heb ik ook gehad aangemeld op een gratis site komt er later een brief thuis met 100 euro boete van hun
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@DamianHelper; goede tip, die mogelijkheid ga ik eens uitgebreider bekijken. Waarom niet als antwoord geplaatst maar als reactie? @janzwet; is webklik.nl een oplichter? Of bedoel je gratis aanbieders in het algemeen? @AnywayNL; De kennis wil het graag gratis en ik wil mijn tijd daarvoor sponsoren, het moet mij persoonlijk geen geld gaan kosten.

Het beste antwoord

Ik zou zeggen kijk eens op 000webhost.com. Dan neem je het gratis pakket... Daar zit in het control pannel van de site een site builder met prachtige templates... Deze zijn drag and drop

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf ook een website en ik gebruik ook 000webhost.com om mijn website te hosten. als je dan ook nog een domeinnaam gratis wil is dot.tk een goede website. kijk ook eens op mijn site leerlingenwebsite.tk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik raad google sites aan

te vinden bij: Google > meer (rechts boven) > nog meer > sites
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord, ik ga deze mogelijkheid eens verder bekijken!