Hoe moet je timerfunctie inzetten voor een stoplicht met html/ javascript?

Ik heb de opdracht gekregen om een stoplicht te maken met javascript en die heb ik, ik heb ook aan/uit knopjes per dkeur, dus voor rood (geel/oranje) en groen. maar nu heb ik als opdracht gekregen om ze automatisch omstebeurt om de zoveel tijd vanzelf "schijnen". kan iemand mij helpen?? ik ga 3 reacties posten waarmijn html/javascript-code erin zit, omdat het niet hierin past (te veel tekens)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

STOP!

.....

GO!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een statemachine zou hier wel handig zijn :)

Antwoorden (1)

zoals in de comments al beschreven: settimeout is je vriend. gooogle ook eens op timers javascript. Met chrome/firefox kun je ook eens kijken naar www.stretchsketch.com. Succes