Hoe kan ik een (web/digitaal) designer worden? zie uitleg!

Ik doe nu de HBO opleiding commerciële economie en daarmee zit ik nu in het 4e en laatste jaar. Mijn planning was om hierna de master communicatie te gaan doen, maar door de nieuwe studieregelingen etc. is hier geen geld meer voor. mijn vraag wat is de beste stap om hiermee aan de slag te gaan.

Ik heb bijvoorbeeld een boek photoshop geleend, maar het probleem heb ik dat daar geen opdrachten in staan. daardoor is het zo moeilijk om er aan te beginnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
webdesigner wordt je niet met (een cursus) photoshop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat snap ik maar het is een voorbeeld om te zeggen dat ik niet precies weet hoet te beginnen. ik doe wat maar er steekt geen plan achter, geen structuur. Ik ga als het ware van B naar G en dan weer terug naar A en dat maakt het soms wat ingewikkeld

Het beste antwoord

Je kan proberen een opleiding te doen, je kan cursussen volgen, je kan je gaan inlezen op bepaalde fora's.

But most of all:
- Just try !!

Ik zou je adviseren om te beginnen met het 'kopiëren' van de source code van een website.

Deze code plak je dan in microsoft sharepoint of (beter) adobe dreamweaver.

Zorg eerst dat je heel wat kennis/ervaring krijgt met het al dan niet schrijven/aanpassen van html-codes.

Zonder die kennis word je geen webdesigner.
Ikzelf run een bedrijf in allerlei computerdiensten, maar voornamelijk webdesign.

Een paar door ons gecreëerde voorbeelden vind je in de onderstaande bijgevoegde bronnen.

Photoshop is heel handig, maar zonder voorkennis van programmeren, in dit geval webprogramming, heb je niets aan photoshop. Als je een website in photoshop maakt, dien je (om deze goed en wel op het web te krijgen) zelf ook een css-bestand aan te maken. Hierin wordt beschreven hoe en waar je bepaalde elementen geplaatst wilt hebben.

Met vragen kan je altijd bij ons terecht.

Op de website http://www.w3schools.com/ kan je heel wat informatie vinden over wát je precies nodig hebt, hoé je bepaalde dingen moet doen, ervaring opdoen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel zelf doen, de ontwikkelingen wat betreft het web/media gaat erg snel. Ik kan zelf niet erg goed designen maar mij lijkt het het beste om rond te kijken op internet naar tutorials en hoe websites gedesigned worden met photoshop of dreamweaver, natuurlijk is het ook handig om HTML, CSS en JQuery(Javascript) te kennen als web-designer, vooral als je voor jezelf wilt gaan beginnen. (zie bronnen voor aantal websites)